5 מסלולי טיולים מומלצים באזור צפון

אין כמו לטייל בארץ ובמיוחד באזור הצפון שהוא אחד האזורים היפים במדינה, וכנראה האזור הפופולרי ביותר לטיולים. זמן חופשת הקיץ הינו זמן מיטבי לטייל במסלולים היפים של הצפון, ליהנות מפיסת ארץ שנשארת ירוקה גם בעונה החמה, ואולי אף להשתכשך בנחל או במעיין. ריכזנו עבורכם מספר מסלולי טיולים בין היפים בצפון, כך שכל מה שנותר לכם הוא רק לארוז ולצאת לטבע.

מסלולי טיולים מומלצים עם מים בצפון

סוג המסלולים הפופולרי ביותר בישראל הוא כמובן מסלולי טיולים עם מים, מאחר ובחום של הקיץ הישראלי קשה מאוד לטייל ללא התרעננות בתוך מקור מים קרירים. ישנם הרבה מסלולי טיולים בצפון הכוללים מקורות מים ומתאימים למשפחות, לצד מסלולים מאתגרים יותר המתאימים למטיילים מבוגרים.

הג’ילבון

נַחַל גִּילְבּוֹן הוא נחל ושמורת טבע במרכז רמת הגולן, הידוע גם כ”נחל דבורה” אחד המסלולים המוכרים והמוצלחים שיש לאזור הצפון להציע. המסלול בנחל באורך כ 17 ק”מ בחלקו יבש ובחלקו רטוב, כך שיוכל לספק הן את הצורך בטיול ואת הרצון לטבילה מרעננת. בנחל ישנם מספר מפלים קטנים ובריכות, ומפל גדול מרכזי ומרהיב הנופל מגובה של כ-40 מטרים וממוקם כמה מאות מטרים במורד הנחל . בשטח הנחל קיימת גם בריכת קצינים בשם עין ג’ילבון, אשר יכולה לשמש נקודה טובה לעצירה ארוכה בצל עצי האקליפטוס והתאנה. המסלול מתאים ככלל גם למשפחות.

נחל אל על

נחל אל על הינו אחד הנחלים היפים בגולן. המסלול באורך כ 20 ק”מ מתחיל ביישוב אבני איתן, כאשר בתחילתו ישנה נקודת תצפית מדהימה המשקיפה על החרמון ועל כל אזור רמת הגולן. משם יורדים לתוך ערוץ הנחל וממשיכים במסלול, הכולל מספר בריכות ואת המפל השחור והמפל הלבן המפורסמים, המספקים חוויה מהנה ותמונות פוטוגניות.

מסלולי טיולים בכרמל

כמו שהשיר מתאר, הכרמל הינו הר הנשאר ירוק ופורח לאורך כל ימות השנה. לכן, הוא אחד מהאזורים המומלצים ביותר לטיול במהלך הקיץ, כאשר הצמחייה סביב מסלולי הגולן המוכרים כבר יבשה וצהובה. לא הרבה אנשים מכירים מסלולי טיולים בכרמל, וזהו אכן אזור פחות פופולרי בקרב המטיילים, אך אין לכך כל הצדקה. האזור יפה מאוד, בעל מסלולים מהנים, צמחייה ירוקה, נופים מרהיבים לעמק ולים, ואף מספר מקורות מים שיספקו את הצורך בקפיצה למעיין.

נחל אורן

נחל אורן הוא אחד המסלולים המוצלחים והפחות מוכרים באזור הצפון. במהלך ההליכה במסלול באורך כ 14 ק”מ תמצאו טבע נהדר, מחצבה עתיקה, וכמובן נחל שאפשר לרדת מהשביל המסומן וללכת בתוכו לאורך חלק מהמסלול. ישנה גם בריכה מלאכותית רחבת ידיים (“האגם”), אשר נבנתה על ידי רשות הטבע והגנים.

נחל כלח ונחל גלים

נחל כלח ונחל גלים הינם נחלים סמוכים, המספקים מגוון של מסלולים שונים באותו אזור כך שניתן להגיע מספר פעמים ולשנות מעט את המסלול. לאורך הנחלים קיימות מספר מערות, אשר חלקן גדולות מספיק על מנת ללכת בתוכן. פינת החמד המוצלחת ביותר של המסלול היא עין קדם, מעיין הבנוי בתוך מערה קטנה, שניתן ללכת לעומקה כ-15 מטרים עד להגעה לנקודה ממנה מגיעים המים. מומלץ להצטייד בפנס ראש על מנת לאפשר הליכה בתוך הנקבה.
Scroll to Top
דילוג לתוכן